top of page
Office
PERSPRESENTATIES
Laat het maar aan ons over

Soms is er iets wat je graag naar buiten wilt brengen. Bijvoorbeeld een nieuwe naam van je bedrijf of organisatie of een nieuw product. Het liefst zou je bijvoorbeeld een perspresentatie organiseren en zien dat er journalisten op af komen, of dat er berichten worden gedeeld op social media of in de krant. Maar hoe pak je dat aan? Wij kunnen je helpen om deze perspresentatie te verzorgen of je hierbij te adviseren.

Perspresentaties: Service
Media-aandacht is free-publicity en free-publicity is onbetaalbaar. 

Media-aandacht zonder dat je voor hoeft te betalen, is onbetaalbaar. Je kunt een journalist niet betalen om er voor te zorgen hij een stuk over je schrijft. Maakt hij zelf de keuze om het wel te doen en komt jouw bedrijf in de krant, op de radio of op de radio dan is de waarde dit oplevert haast onbetaalbaar.

Het ontvangen van gratis reclame of free publicity is dan wel gratis, maar het vergt wel veel creativiteit. Het versturen van een persbericht kan soms werken, maar is niet altijd voldoende. Om aandacht te krijgen van de media moet er sprake moeten zijn van een ludieke of nieuwswaardige boodschap. De publicatie mag niet alleen het commerciële belang van een bedrijf of merk dienen, maar vooral ook het maatschappelijke doel van het publiek.

De voordelen van free-publicity 

Het heeft grote voordelen om op deze manier je bedrijf in de kijker te spelen. Ten eerste worden berichten van media door de meeste mensen als zeer betrouwbaar ervaren. Je bedrijf of jij zal hierdoor als autoriteit in je vakgebied beschouwd worden. Daarnaast zorgt het ook nog eens voor een betere SEO en dus een hoge positie bij google. En je komt top-of-mind bij je doelgroep.

Daarnaast is het ook goed voor je eigen social media. Je kunt natuurlijk een video of een bericht delen over hoe goed je bedrijf is, maar het werkt gewoon beter om een artikel te delen waar jij als autoriteit wordt opgevoerd.

Voorbeelden van free publicity

Een voorbeeld van een bedrijf dat free publicity succesvol heeft toegepast is Unox. Het bedrijf besloot bij de Elfstedentocht van 1997 en tijdens nieuwjaarsduiken Unox-mutsen uit te delen. Uiteraard was deze campagne niet zonder kosten, maar de vele foto’s en bewegende beelden in de media leverden het merk een hoop indirecte gratis publiciteit op.


Een paar briefjes 
Ferry Bouwman zoekt via briefjes in supermarkten naar informatie over gezellig stelletje. Dit kopte de media eind 2020 toen het tweede seizoen van Undercover op Netflix in première ging. Wat zorgde nu voor al deze publiciteit? Een briefje aan het prikbord in een paar supermarkten waarin ene Ferry op zoek is naar een twee mensen. Als je het nummer belde dan kreeg je een voicemail met de tekst:

"Heuuu, met Ferry. Ik ben er ff niet, maar als je waardevolle info hebt, kom ik graag met je contact. Witte gij wie die gasten op de foto zijn, laat het dan ff weten."

De kosten van marketingactie waren nihil en de opbrengt in aandacht zeer groot.

Neem contact op, bel ons of geef een shout-out via de chat. 

bottom of page